Mere Wien, tak!

Det bliver mere og mere tydeligt, at det er godt, at jeg rejser hjem fra Wien igen i morgen.

Cisco gav en tre retter lang middag i aftes, og det var altsammen mad, der skreg på mere. Middagen var på en restaurant på campus og vi startede med en græskarsuppe. Jeg var på kanten af at insistere på, at tjeneren bragte mig mere suppe… En tre-fire skåle kunne vel gøre det ud for hovedretten.

Det var nu meget godt, at jeg lod være, og i stedet spiste mit dyrekød med Serviettenknödel. Sidstnævnte minder mest om groft franskbrød uden skorpe og presset sammen til store klumper. Det var god mad.

Det samme var buddinge-kagen med flødeskum, som ungarerne ved bordet insisterede på at tage æren for. De sagde, at det er en ungarsk ret. Jeg er ligeglad. Jeg skal jo ikke tale med den.

Den slags mad skal jo skyldes ned, og vi startede med en udmærket lokal pilsner, gik videre til Almdudler (æblemost med brus – spitzenklasse) og smagte også lige på deres Sturm. Sturm er gæret vindruesaft, der endnu ikke helt er vin, men er på vej dertil. Det var ikke helt en succes, men på vej dertil, så jeg tog mig en ekstra Almdudler.

Jeg var godt mæt, da jeg gik tilbage til hotellet og opdagede, at jeg kunne nå universistetets trådløse net fra mit værelse. Ah, hverdagens små glæder.

Explore posts in the same categories: østrig, mad, rejser, wien

Skriv et svar

