iMovie

For ikke så forfærdeligt mange dage siden, stod Steve Jobs – alle Apple-brugeres store guru –  i et auditorium og udbredte sig om det nye iMovie’s fortræffeligheder.

Jeg havde før brugt iMovie i ca to minutter, før jeg besluttede, at det var et dumt og klodset program, og at jeg hellere ville fortsætte med at lege med de dyrere professionelle programmer, som jeg tidligere havde lavet små film i.

Det nye iMovie så dog så sexet ud, at jeg var nødt til at fedte lidt rundt med det, og det er superdejligt og nemt at arbejde med. Jeg vil varmt anbefale det til at lave film fra familiefester og ferieture.

Det mangler en masse features, som man kan håbe, kommer med tiden. Man kan ikke lave picture-in-picture, chroma-keying, afspille et klip hurtigere end det er optaget eller lignende fuldkommen nødvendige ting… I hvert fald nødvendige, hvis man er et stort legebarn, sådan som jeg er.

Men til gengæld hopper det selv ind og ser, hvad der ligger af filmstumper i ens iPhoto-arkiv, og gør dem tilgængelige med det vuns, ligesom man har sit iTunes-arkiv til rådighed til lydsiden – og i øvrigt kan optage voice-overs direkte i den indbyggede mikrofon, hvis man har lyst. Så jeg lavede en lille musikvideo til omtrent det første vers af Timewarp fra Rocky Horror Picture Show – bare sådan af små fjollede klip, der alligevel lå og flød.

Og så opdagede jeg det, der kommer til at forpeste min, jeres og alles tilværelse fremover: Man skal bare trykke på en knap, så bliver filmen automagisk lagt op på YouTube.

Så uden yderligere snak – her er 1 minut og 23 sekunders fuldkommen spild af din tid:

Explore posts in the same categories: film, hjemmevideo, software

7 kommentarer på “iMovie”

  1. Allan Says:

    Så så man lige mig sidde og pille mig selv i øjet.


  2. …og mig jonglere.

  3. rockbear Says:

    @Allan: Du står skam op. Du er bare ikke så høj. Du er også smølfefører senere i filmen.

    @rene: Ak ja, det var første gang jeg mødte dig. NTI-ting i Bella Center for mange år siden. Uudsletteligt indtryk. 30. maj 2001. Uudsletteligt.

  4. Allan Says:

    Jo jo, men der piller jeg mig jo ikke i øjet.

  5. Kralian Says:

    Ka’ jeg godt få mine 1 minut og 23 sekunder tilbage?

  6. rockbear Says:

    HA! Aldrig. Du ville alligevel bruge dem på tant og fjas.


  7. […] Bamseblog Hvor bamser blogger « iMovie […]


Skriv et svar

